Els in Nieuw-Zeeland

Kaikoura & Christchurch

Voor het eerst wat regen gehad vandaag. Walvissen en dolfijnen gaan spotten. Ongelooflijk dat die hier gewoon in het wild leven. Ook al zeehonden gezien deze week. De zee was door het slechte weer ongelooflijk ruw. Het leek alsof ik 3 uur in een attractie van een pretpark zat. Was dan ook kotsmisselijk, zoals de meesten in de boot. We hebben één walvis en massaal veel dolfijnen gezien. Wel niet evident om ze te fotograferen. Ze zijn zo snel en bovendien schommelde de boot gigantisch. De foto's zal ik later moeten opladen want ze staan allemaal op mijn camera en dat is altijd wat omslachtiger. Vanavond redelijk laat aangekomen in Christchurch en we verblijven nog eens in een echt backpacker hotel. Vooraf weet je gewoon niet bij wie je op de kamer terecht komt, ze boeken je gewoon in zoals het uitkomt, helemaal anders reizen dan ik gewoon ben maar heeft wel iets. Ik slaap nu met drie Duitse meisjes van onze groep. Morgen rijden we door naar de Franz Jozef Gletsjer. Ik moet morgen beslissen of ik die ook ga bewandelen. Schijnt weer een zware tocht te zijn, je wordt met een helikopter op de gletsjer gedropt. Ik zal er nog even over nadenken.

Christchurch zelf bezoeken we op de terugweg. De stad werd vorig jaar door een zware aardbeving getroffen, dus ze zijn hier in deze regio alles nog aan het heropbouwen.