Els in Nieuw-Zeeland

Mount Cook

Na het avontuurlijke verblijf in Queenstown zijn we terug richting het noorden gereden naar Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw-Zeeland. Weerom prachtige landschappen (zie foto's). Vanmorgen mountainbike gereden op een pad langs de rivier, soms wel wat aan de smalle kant, dus was soms wel zweten.

Aangekomen bij Mount Cook een wandeling van drie uur langs gletsjers gedaan. Niet iedereen deed mee maar de oudsten waren feitelijk het fitst :-). We verblijven in een hostel met uitzicht op tal van gletsjers en geen andere bewoning in de omgeving. Enkel een veld met - hoe kan het ook anders in NZ - gigantisch veel campers.

Morgen rijden we naar Christchurch en stopt voor de helft van onze groep de reis. Een 10-tal anderen, waaronder ikzelf, reizen samen nog terug naar Auckland. Na Christchurch volgt nog een nacht in Wellington. We vliegen dan vervolgens over Cook Strait naar het Noordereiland. Zondagavond kom ik dan aan in Auckland. Maandagavond vlucht terug naar huis, ik kan het bijna niet geloven...

Maar morgen volgt nog een spannende dag want dan ga ik wildwaterraften ... Embrace your Fears!