Els in Nieuw-Zeeland

Haere Ra

Het is dan helaas zover.... Gisteren terug aangekomen in Auckland, uiteindelijk met nog 7 resterend van de totale groep van 24 (niet iedereen vertrekt vanuit Auckland of doet de totale tour). Vandaag was het Auckland Anniversary Day, een feestdag waarbij er vanalles te doen was in Auckland mbt de Maori. Wat een meevaller dat ik dat nog kon meepikken. Weliswaar, bloedheet, meer dan 30° wat toch wel een beetje uitzonderlijk is voor NIeuw Zeeland. Gisteravond al wat kunnen acclimatiseren in een Belgian Beer Café. Heb wel aan een Amerikaans medereiziger moeten uitleggen dat niet al onze "bars" eruit zien als een bruin café :-).

Na de wildwaterrafting van eergisteren nog 2 dagen teruggereisd naar Auckland. Met een vliegtuigje voor 14 personen zijn we terug naar het Noordereiland gevlogen boven Marlborough Sounds. Prachtig weerom! Ik heb mooie foto's maar kan ze momenteel niet posten omdat ze op mijn camera staan ipv GSM, dus zal voor later zijn. Wifi is hier helaas nooit een overweldigend succes dus ik weet ook niet of ik de foto's van de wildwaterrrafting hier op Auckland Airport gepost zal krijgen.

Na dat vliegtuigje nog een nachtje Wellington en dan 10u op de bus naar Auckland. Maar gezien je onderweg van de zoveel pracht kan genieten stoort dat niet.

Het is met zoveel pijn in het hart dat ik dit prachtige land verlaat...ook de sfeer in onze groep was de laatste dagen, gezien het constante afscheid nemen, heel intens. Sommigen reizen verder (sommigen zelfs een jaar lang) maar de meesten verlieten of verlaten eerstdaags sowieso Nieuw Zeeland.

Toen ik in Auckland aankwam gisteren voelde ik mij precies iemand anders dan drie weken geleden. Drie weken geleden was ik toch wel een beetje van de kaart, helemaal alleen aan de andere kant van de wereld en dat na 30u op een vliegtuig... Maar ik kom terug als een ervaren backpacker :-) ! Dat smaakt naar meer :-).

Jullie horen nog van mij bij thuiskomst en dan zal ik zeker nog wat foto's posten. Binnen 20 min. moet ik aan mijn gate zijn.


Reacties

Reacties

Peggy

Dit nemen ze je nooit meer af!

Greet Vergauwe

Dit is wat ze noemen: de reis naar jezelf! Top prestatie Els!! Bedankt om dit allemaal te delen met ons!

Karen

Het was fijn om over je avonturen te lezen. Het is een ongelooflijk boeiende, leerrijke en onvergetelijke reis geweest, dat staat vast. En zoials je zegt 'het smaakt naar nog', misschien kan je hier ooit nog een vervolg aan breien. Een veilige terugreis gewenst, een ervaring rijker en mooie herinneringen aan een prachtig land. Back to reality, zoals ze zeggen al zal die reality zeker vanuit een ander perspectief benaderd worden vanaf nu. Groetjes thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!