Els in Nieuw-Zeeland

Forever young

Eerste indrukken van Nieuw Zeeland: groen, groen, groen en heeft een soort gevoel van oneindige natuur, ongerept en met een enorme rust... Eén van mijn reisgenoten sprak van Natural Fantasy... het heeft er wel iets van. Het landschap is soms zo gevarieerd en speciaal dat je je afvraagt of het is aangelegd. Ik hoop dadelijk nog wat foto's op te laden maar ik weet niet zeker of het internet krachtig genoeg zal zijn. Gisteren op zee gekayakt bij Cathedral Cove (voor de mensen die zin hebben om dat te "googelen"). Ons verblijf was een soort hostel op een camping. Dat houdt in: allemaal groepskamers, zelf je afwas doen en helpen met koken. Ja, het is een totaal andere manier van reizen dan ik gewoon ben, gezien ik geen ervaren backpacker ben....maar nooit te laat dus...Ik ben wel bij de oudsten van de groep maar onderga dus wel een verjongingskuur :-). Voel mij terug 18 en op schoolreis.

Gisteren ook op hot water beach geweest. Komt hierop neer: je graaft een put in het zand op het strand, er loopt water in en je voelt met je tenen of het water niet te heet is, als je je voeten niet verbrandt kan je erin gaan zitten en heb je dus een warmwaterbad. Ongelooflijk, komt dus door de vulkanische ondergrond.

Vandaag in het teken van Hobbiton, echt heel mooi, we bezochten dus niet de filmstudio's (die zijn in Wellington) maar echt de set die ze hebben ingericht op een schapenboerderij. De Lord of the Rings dus zeker te herbekijken, nu zal ik dus wellicht sommige huisjes herkennen :-) Grappig was dat er volgens de gids soms bezoekers zijn die vragen of ze ook Hobbits gaan zien... ongelooflijk maar waar :-).

Vanavond een avond beleefd met de Maori, dat zijn de eerste bewoners van Nieuw Zeeland. Het is een volk van Polynesiërs dat rond 800 in NIeuw Zeeland kwam wonen, tot dan was het dus onbewoond. Ze hebben voor ons gekookt, hun eten maken ze klaar in een put in de grond. Het is allemaal wel een beetje commercieel nagemaakt maar desalniettemin was het echt wel fun! We hebben veel moeten roepen (Maori kreten), zingen en dansen.

We gaan nu stillekes aan slapen want iedereen is doodop en een aantal, waaronder ik, hebben nog steeds last van jetlag, overdag heel moe en 's morgens klaarwakker. Gezien ik geen ochtendmens ben en wij rond half 7 moeten opstaan is dat wel handig :-)

Reacties

Reacties

Carline

Je geniet duidelijk... en wij ook van het lezen van je impressies! Blijf ons maar verder op de hoogte houden... zo reizen we ook een beetje mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!